Ella Mayan, tkanina drukowana, druk cyfrowy
Emilia Tyralik, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok, instagram @e.tyralik
Praca inspirowana twórczością artysty Gabriela Dawe’ego. Technika wykonania: tworzenie modułu poprzez naciąganie niebieskich
i fioletowych nici i pokrycie ich klejem wikolowym. Po wyschnięciu klej staje się przeźroczysty, a moduł gotowy do zszycia z innymi.
Kornelia Latosiewicz-Ćwiek, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok, kornelia.latosiewicz@gmail.com,
Technika wykonania: druk cyfrowy połączony z malarstwem. Materiał: Ortalion, Szyfon. Koncepcja projektu opiera się na transformacji obrazu malarskiego, która w konsekwencji przekształca się w formę użytkową tkaniny. Dochodzi do przenikania się sztuki z codziennością. Tkania staje się jej nośnikiem.
Hanna Stanisławska, ConTextile, tkanina ręcznie tkana, słoma, folia, sznurek, rośliny, I rok
Michał Sietnicki, Found footage / znajdź - wytnij - wklej, III rok
Praca inspirowana kryzysem, spowodowanym pandemią COVID-19 oraz wizualnymi błędami i artefaktami w grafice komputerowej, wynikającymi głównie z przeciążenia komputera. Fotomontaż, druk cyfrowy i sitodruk na tkaninie syntetycznej
Miłosz Jon, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok
Brutal Black Project Tribute
wymiary: 50cm x 200cm, materiał: len, bawełna, tusz, nić krawiecka, sznur bawełniany,
Tkanina autorska inspirowana twórczością włoskich tatuażystów Valerio Cancellier oraz Cammy Stewart. Zabiegi wykonane haftem, zszywaniem oraz szkicem odnoszą się do stylu tatuowania w którym ból jest stawiany ponad estetykę projektu.
Julia Pradela, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok
Praca ukazuje tradycyjnie kojarzoną sztukę rzemiosła jaką jest haft ręczny w zupełnie nowej odsłonie, stanowiącej połączenie pomiędzy metodami i motywami ozdabiania ciała oraz technikami zdobienia tkanin. Inspiracją projektu była konfrontacja tradycji z nowoczesnością poprzez znalezienie punktów wspólnych pomiędzy sztuką haftu a sztuką tatuażu.
Karolina Regec, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok, karolina.regec@student.akademiasztuki.eu, instagram: @k.regec
Praca wykonana jest techniką barwienia tkanin shibori. Składa się ona z dwudziestu jeden łączonych elementów, z których każdy był ręcznie farbowany w nawiązaniu do tradycyjnej techniki. Pojedyncze shibori zostały zszyte w całość białą nicią, aby pokazać zależności i połączenia użytych kolorów. Barwa granatowa odnosi się do tradycji natomiast fioletowa jest jej zaprzeczeniem.
Wiktoria Szczepańska, ConTextile- tkanina i jej rozbudowania / historia/ design / sztuka, I rok, wiktoria@szczepanski.info, fb.com/wiktooriaska
„MY SKIN, MY HISTORY”
Tkaniny przedstawiają wielokrotne powtórzenie i nakładanie się moich tatuaży, które postanowiłam „zdjąć” ze skóry i pokazać ich historię w formie użytkowej. Napis „OH HEY” to niepewne przywitanie nowego rozdziału w moim życiu, a data „1961” to rok urodzenia moich rodziców napisany ich odręcznym pismem. Inspirowałam się techniką opracowaną przez dr. Fukushi Masaichi, który oprawiał wytatuowaną skórę zmarłych, nadając jej inne przeznaczenie.
Patrycja Janiak, ConTextile - tkanina i jej rozbudowane relacje / historia / design / sztuka, I rok,
patrycjajaniak@interia.eu, instagram.com/janiak.p.a
Praca inspirowana jest płaskorzeźbą “Biblioteka” Antoniego Starczewskiego jak również różnorodnym zastosowaniem drutu w tkaninie. Tkanina składa się z trójkątnych elementów, zszytych przezroczystą nitką. Każdy element wypleciony jest z drutu techniką wire-wrappingu.